Microsoft presne podľa očakávaní počas svojej prezentácie na veľtrhu E3 2019 prezradil niekoľko kľúčových informácií o novej generácii konzoly Xbox, ktorá je už aj oficiálne známa pod označením „Project Scarlett“.
Hoci zverejnené boli len pomerne strohé informácie, z nich, ako aj z celkového štýlu prezentácie je jasné, že firma pevne verí tomu, že budúcnosť hrania stále patrí aj konzolám a „Scarlett“ preto bude poriadnou „beštiou“. Microsoft avizuje 4-krát vyšší výkon než je tomu v prípade modelu Xbox One X, pričom za jeden z hlavných cieľov si dáva elimináciu „načítavacích obrazoviek“ pre plynulé hranie bez nútených prestávok pre načítanie potrebných dát.
Phil Spencer, šéf divízie Xbox, počas prezentácie zdôraznil, že nová konzola je pripravovaná tak, aby naplnila očakávania hráčov, a preto je optimalizovaná práve na dosiahnutie ideálneho herného zážitku. Nová generácia Xbox preto má priniesť väčší technologický skok, než tomu bolo kedykoľvek predtým.
Srdcom novej konzoly bude špecializovaný čip vytvorený v spolupráci s AMD, postavený na architektúrach Zen 2 a Navi. K tomu sa pripája použitie pamätí GDDR6 a SSD disk používaný aj ako virtuálna RAM pre dosiahnutie maximálneho možného výkonu. V tomto smere Microsoft uvádza dosahovanie 120 FPS v hrách, možnosť pre hranie v 8K rozlíšení a až 40-krát rýchlejšie načítavanie hier než je tomu v prípade súčasnej konzolovej generácie.
Podporovaná bude variabilná obnovovacia frekvencia a technológia ray-tracing. Nezabúda sa ani na spätnú kompatibilitu, hry zo všetkých predošlých generácií Xbox tu vraj budú vyzerať tak dobre ako nikdy doteraz.
Nová konzola bude na trh uvedená koncom roka 2020 po boku hry Halo Infinite, čo je spomienkový odkaz na začiatky konzoly Xbox, ktorá bola do sveta uvedená práve po boku hry Halo. Informácie o možnej predajnej cene neboli spomenuté ani okrajovo.