MojWindows

Microsoft do svojich správ o dosiahnutých finančných výsledkoch zavádza v súvislosti s hernou divíziou novú metriku. Tento krok by bol celkom vítaný, nakoľko by sme sa mohli dozvedieť viac o celkovom „zdraví korporátu“, no z pohľadu bežného človeka tentokrát ide skôr o zmenu opačným smerom.

Nová metrika totiž nahrádza doteraz používané exaktné čísla o aktívnych používateľoch služby Xbox Live (uvádzané od roku 2014) a celkových príjmoch hernej divízie.

Novým údajom, ktorý má reprezentovať to ako sa konzolovému segmentu Microsoftu darí, bude medziročná percentuálna miera rastu príjmov za konzolový obsah a služby. Spadať by sem malo prakticky všetko, čo v súvislosti s konzolami generuje nejaké príjmy – vrátanie hier, predplatných a dokonca aj licenčných poplatkov a reklamy.

Zo zverejňovaných správ sa zjavne dozvieme len to, o koľko percent vyšší alebo nižší obrat bol dosiahnutý v porovnaní s predošlým rokom. Dosiahnutý obrat hernej divízie v dolároch bude Microsoft uvádzať len v dokumentoch pre Americkú komisiu pre cenné papiere a burzy (SEC).

Keďže Microsoft už roky nezverejňuje žiadne informácie o počte predaných konzol Xbox One, údaj o používateľských kontách aktívnych v službe Xbox Live, nám do značnej miery umožňoval vytvárať si aspoň akú-takú predstavu o vývoji konzolového biznisu.

S prihliadnutím na aktuálnu zmenu sa navyše ako dosť nepravdepodobné javí to, že by sme sa v dohľadnej dobe mohli dozvedieť koľko zákazníkov si platí predplatné v službe Xbox Game Pass.

Gigant prechod na novú metriku pre portál CNBC zdôvodnil tým, že herný biznis spoločnosti je dnes komplexnejším než kedykoľvek predtým a počet aktívnych používateľov Xbox Live zachytáva len malú časť zo všetkých (finančných) príležitostí naprieč portfóliom Microsoftu.

Spoločnosť navyše očakáva, že kvôli ďalšiemu rozširovaniu celkovej ponuky služieb bude v predmetných číslach  dochádzať ku veľkým výkyvom. Jednoducho, už nie sú také relevantné ako niekedy.

CNBC pripomína, že Microsoft naposledy hlásil 65 miliónov aktívnych používateľov svojej služby Xbox Live. Pre porovnanie, konkurenčná platforma PlayStation Network podľa čísel z marca zaznamenala až 94 miliónov aktívnych používateľov.

25.09.2019

+