Zakrivené monitory Samsung ocenila Harvardská lekárska škola

Zakrivené monitory sú podľa výsledkov nedávno dokončenej štúdie Harvardskej lekárskej školy šetrnejšie k očiam užívateľov ako porovnateľné ploché displeje. Pri používaní plochých obrazoviek sa totiž viac sťažujú na únavu očí, ťažkosti so zaostrením či na rozmazané videnie. Zakrivené monitory naopak vylepšujú pozorovaciu vzdialenosť od stredu k okrajom, ktorá je bežná u štandardných displejov s plochou obrazovkou. Pracujú totiž s takmer rovnomerným rozložením, aby zodpovedali prirodzenému tvaru ľudského oka.

Prostredníctvom štúdie preskúmali vedci z inštitútu Schepens Eye Research Institute, Mass Eye and Ear na HMS, zdravotné dopady, ktoré môžu spôsobiť počítačové obrazovky. Posúdili možnosti zníženia príznakov syndrómu počítačového videnia  prostredníctvom používania zakriveného monitora. Počas svojho výskumu požiadal tím Harvardskej lekárskej školy účastníkov s ostrosťou videnia 20/20 alebo lepšou, aby sledovali obsah ako na 34-palcovom zakrivenom monitore Samsung, tak na porovnateľnej plochej obrazovke.

HMS Monitory

Každý účastník mal za úlohu vyplniť dotazník pred a po teste. Cieľom bolo zhodnotiť úroveň komfortu pri sledovaní prostredníctvom 22 unikátnych vizuálnych symptómov. Prísne proporčné testovanie odhalilo, že významne viac účastníkov uviedlo určité zhoršenie symptómov (vrátane únavy očí, problémov so zaostrením, rozmazané videnie a bolesti očí) pri sledovaní monitora s plochou obrazovkou, na rozdiel od zakrivenej obrazovky.

Kompletné výsledky výskumu s názvom „Porovnanie plochých a zakrivených monitorov: Únava očí spôsobená vizuálne intenzívnou úlohou“ boli zverejnené počas konferencie Display Week usporiadanej organizáciou Society of Information Display’s (SID), ktorá sa konala v San Franciscu.

Výskumný tím HMS vedený doktormi Elim Peliom a Gangom Luoem predložil svoje zistenia o zakrivených monitoroch v rámci výskumného segmentu Zakrivené a 3D displeje.

Technická podpora Samsungu radí neprechádzať na Windows 10

Pre pár dňami sa odohrala zaujímavá situácia, kedy sa zistilo, že technická podpora spoločnosti Samsung zákazníkom neodporúča na svojich počítačoch a notebookoch prechod na Windows 10. Dôvodom sú pretrvávajúce problémy s ovládačmi starších zariadení a to aj takmer po roku od uvedenia tohto systému. Problém trápi hlavne majiteľov zariadení, ktorí majú záujem o bezplatný prechod zo staršej verzie systému. Akcia na jeho vykonanie sa totiž pomaly končí. Po 29. júli už bude nutné zakúpiť si licenciu. Preto je prechod pre mnohých lákavý, no určite nie až do tej miery, že by boli ochotní používať zariadenie, na ktorom nefungujú potrebné hardvérové prvky.

Po tom, čo sa jeden zo zákazníkov obrátil na technickú podporu so žiadosťou o pomoc pri riešení problému s nefunkčnou sieťovou kartou vo Windows 10 dostal nasledovnú odpoveď:

„Popravde, inštaláciu Windows 10 neodporúčame na žiadny Samsung notebook ani počítač a s Microsoft ohľadom tejto veci stále komunikujeme. Ovládače na našej stránke ešte nie sú kompatibilné s najnovšou verziou systému Windows. Čo obvykle odporúčame, je ponechať si súčasnú verziu Windows a my vás upozorníme, keď Windows 10 už viac nebude mať problémy na žiadnom notebooku, počítači alebo dokonca monitore Samsung.“

Spoločnosť sa bráni, že išlo o nesprávne informácie

Po tom, čo došlo k zverejneniu týchto informácií sa oficiálnou cestou vyjadrila aj spoločnosť Samsung. Tá sa ospravedlnila za vyjadrenia, ktoré zo strany zástupcov technickej podpory vyzneli, že spoločnosť svojich zákazníkov odhovára od inštalácie desiatky na akomkoľvek zariadení. Zároveň ich označila za nesprávne a dodala: „Radi by sme našim zákazníkom pripomenuli, že môžu navštíviť naše stránky, kde nájdu podrobné informácie o možnej použiteľnosti aktualizácie na Windows 10 pre každý model, ktorý používa Windows 7,8 a 8.1.“

Tímy technickej podpory tak pravdepodobne prejdú krátkym školením, aby podobné vyjadrenia používali len v prípade konkrétnych modelov, ktoré skutočne majú problémy. Počas novembra minulého roka sa ukázalo, že technická podpora nie je vždy stopercentne pripravená.

Zdroj: TheRegister

AMD ukázala procesor architektúry Zen a nové čipy Apu pre prenosné zariadenia | Computex 2016

Spoločnosť AMD na veľtrhu Computex 2016 predstavila siedmu generáciu svojich čipov APU s integrovanou grafickou kartou určených pre mobilné zariadenia. Nová generácia pozostáva z výkonnej série Bristol Ridge a série Stoney Ridge predstavujúcej low-end riešenie. Využívajú 28 nm technológiu a jadrá Excavator, pričom podporuje DDR4 pamäte do frekvencie 2400 Mhz.

AMD 2

Vylepšením správy spotreby má oproti predošlej generácii dosahovať o tretinu nižšiu spotrebu. Po výkonnostnej stránke by malo dôjsť k zlepšeniu o 10% v prípade procesora a o 37% v prípade grafickej jednotky. Bristol Ridge budú obsahovať dva moduly (4 jadrá) a 512 stream procesorov. Používané budú hlavne v notebookoch a konvertibilných zariadeniach strednej a vyššej triedy. Stoney Ridge bude vybavená 192 stream procesormi a použitie nájde v  tých najlacnejších modeloch. Tieto hybridné procesory sú určené pre prenosné zariadenia, o novinkách pre stolové počítače reč nebola. Do svojich zariadení by ich mali masovo nasadiť spoločnosti Lenovo, HP a Dell.

5 - SKUs

Okrem hybridných čipov a cenovo lákavej grafickej karty RX480, AMD ukázala aj jeden z prvých procesorov budúcej generácie. Tie sú postavené na novej mikroarchitektúre Zen a oproti predošlej generácii budú mať IPC (instructions per cycle) výkon vyšší o 40%. Ide o jeden z používaných ukazovateľov výkonu a predstavuje počet inštrukcií vykonaných počas jedného cyklu taktovacej frekvencie.

Prvé procesory Summit Ridge architektúry Zen budú dostupné pre stolové počítače a ponúknu 8 jadier a 16 logických vlákien. AMD tak upustí od doterajšej modulárnej koncepcie, kedy ako základ používala jeden modul s dvomi jadrami. S procesormi Zen budú využívať základné dosky soketu AM4. Výrobný proces prešiel podstatnou zmenou, čo by sa malo prejaviť napríklad na spotrebe. Oproti súčasným procesorom vyrábaným 28 nm procesom budú novinky vyrábané 14nm technológiou s tranzistormi FinFET.

AMD Zen

Procesory od AMD v posledných rokoch síce výkonom a efektivitou zaostávajú za konkurenciou v podobe Intelu, bojujú však atraktívnou cenou. Architektúra Zen sa má vyznačovať extrémnou efektivitou, čo by spoločnosti mohlo pomôcť preraziť.

Zdroj: wccftech, anandtech

Viber pre Windows 10 je dostupný, zatiaľ ako beta

Populárna komunikačná platforma Viber, ktorá predstavuje rivala napríklad pre WhatsApp, je po dlhých mesiacoch čakania dostupná ako univerzálna aplikácia pre Windows 10.  Svoje konverzácie tak so sebou máte bez rozdielu zariadenia. Aplikácia má rozhranie vytvorené tak, aby sa s ňou bez problémov pracovalo naprieč celou škálou zariadení, či už ide o stolový počítač, rôzne notebooky, hybridy, alebo smartfóny.

Obsahuje funkciu drag-and-drop pre jednoduché posielanie súborov, verejné konverzácie, množstvo emotikonov, či živú dlaždicu. Nechýba integrácia so systémovou aplikáciu Ľudia a nedávno oznámené end-to-end šifrovanie. Do skupinových konverzácií je možné prizvať až 200 priateľov a dokonca môžete aj odstrániť správy, ktoré už boli doručené. Viber si môžete stiahnuť pomocou tohto odkazu. Na stiahnutie je síce dostupná od včerajšieho dňa, no treba upozorniť, že stále ide o beta verziu.

Zdroj: Microsoft

Aplikácia Obchod bude zobrazovať stiahnutú veľkosť aplikácií

 

Po zmenách rozhrania a zobrazovania systémových požiadaviek pridal Microsoft do svojej aplikácie Obchod ďalšie drobné vylepšenie. V Obchode sa po aktualizácii na verziu 11605.1000.113.0 pri sťahovaní a aktualizovaní aplikácií zobrazujú informácie o tom, koľko dát už bolo prebratých. Týmto spôsobom by používateľ mohol získať lepšiu predstavu o tom, ako dlho inštalácia ešte potrvá. Vynára sa tu však otázka, či by nebolo lepšie zobrazovanie v percentách. Okrem pridania tohto stavu, verzia obsahuje aj drobné vylepšenia rozhrania. Nová verzia so sebou však priniesla aj problémy. Po jej inštalácii sa objavujú občasné pády celej aplikácie. Dostupná je pre smartfóny a počítače, ktoré používajú Insider verziu systému Windows 10.

Windows Store Velkost

 

Gabriel Aul odovzdal žezlo, Windows Insider má odteraz šéfku

Program Windows Insider, ktorý sa bežným ľuďom umožňuje zapojiť do testovania pripravovaných verzií Windows 10 bol spustený v septembri 2014. Od tohto momentu sa jeho šéfom a pre mnohých aj ikonou stal Gabriel Aul, ktorý s Insidermi aktívne komunikoval primárne pomocou sociálnej siete Twitter. Ešte počas konferencie Build 2016 priblížil vznik programu a to, ako sa postupne vyvíjal. Na rozdiel od predošlých systémov Windows sa široká verejnosť mohla po prvýkrát dostať v predstihu k veľkému množstvu plánovaných noviniek a vývojárom tak aktívne pomôcť pri tvarovaní budúcej podoby systému.

Windows Insider Aul

Pred spustením tohto programu nebol na verejné testovanie kladený príliš veľký dôraz. V prípade systému Windows 7 boli zverejnené len dve „predfinálne“ verzie a v prípade novšieho Windows 8 išlo o tri takéto verzie. Oproti tomu, pre Windows 10 ich doteraz bolo vydaných 35 pre počítače a 22 pre smartfóny. Ľudia zapojení do programu Windows Insider momentálne majú prístup k novinkám, ktoré budú súčasťou veľkej letnej aktualizácie Anniversary Update.

Prostredníctvom oficiálneho blogu spoločnosti Microsoft, sám Gabriel Aul oznámil, že po 18 mesiacoch predáva žezlo a na čelo programu sa postaví nová šéfka Dona Sarkar. Svoje rozhodnutie odôvodňuje tým, že nie je schopný naplno pracovať na dvoch pozíciách. Minulý rok sa totiž stal viceprezidentom skupiny Engineering Systems, no naďalej zostával aj na čele programu Windows Insider. Ako ďalej uvádza program Windows Insider je príliš dôležitý a jeho aktivita masívna, preto si vyžaduje šéfa, ktorý sa mu bude venovať naplno. V programe bude pôsobiť takpovediac spoza opony, nakoľko jeho tím pracuje na verziách, ktoré idú k testerom. Dona Sarkar preberá pozíciu s okamžitou platnosťou a Aul jej symbolicky odovzdal aj červené tlačidlo, ktoré používal pri zverejňovaní nových verzií systému.

Red Button

Nová šéfka programu Windows Insider pracuje v Microsofte už dlhú dobu ako softvérová inžinierka. Jej kariéra odštartovala ešte v dobách vývoja operačného systému Windows Vista, kedy pracovala na zabudovaní funkcií ako AutoPlay, Bluetooth a Blu-ray. Podielala sa aj na tvorbe operačných systémov Windows 7 a 8, kde pracovala na vyhľadávaní, Prieskumníkovi a dialógoch Otvoriť/Uložiť. Počas éry operačného systému Windows 8.1 pracovala na platforme pre presun, zálohu a obnovenie nastavení a aplikačných dát. V poslednej dobe pracovala v tíme zameranom na rozšírenú realitu HoloLens.

transition-blog-hero-1024x764

Zdroj: Microsoft

Windows 10 Mobile Insider Preview Build 14356

Po minulotýždňovom vydaní novej Insider verzie systému Windows 10 pre počítače sa novinky konečne dočkali aj smartfóny. Vo včerajších večerných hodinách došlo pre Fast Ring k vydaniu buildu 14356. Po stránke nových funkcií je to celkom bieda, no na oplátku bolo opravených skutočne veľa chýb.

Čo nové prináša

Z nových funkcií, ktoré build 14356 prináša nebudete nadšení, nakoľko sa týkajú výhradne digitálnej asistentky Cortana. Od tejto verzie systému dokáže zobrazovať notifikácie a kritické upozornenia zo smartfónov ako napríklad správy zo sociálnych sietí, SMS, informácie o zmeškaných hovorov, a to dokonca aj z Android smartfónov. Smartfóny so systémom Android však vyžadujú nainštalovanie aplikácie, ktorá je zatiaľ dostupná len pre USA a Čínu.

Pre Windows 10 smartfóny pribudla aj možnosť Cortanu využívať na jednoduchší a rýchlejší presun fotografií. Stačí jej povedať „send this photo to my PC“ (Pošli túto fotografiu do môjho PC) a zvyšok prebehne automaticky. Treťou a poslednou novinkou je nová animácia, ktorá indikuje, že Cortane zadávate príkazy.

Cortana

Čo bolo opravené

  • Opravený problém s veľkou spotrebou batérie pri používaní aplikácie Microsoft Health.
  • Opravené nepresné zobrazovanie ikony batérie pri stave nabitia 75-85%.
  • Aktualizované bolo rozhranie pri reorganizácii ikon vo funkcii Rýchle Akcie. Pri zmene pozície je indikované, kedy je možné ikonu presunúť. Zároveň sa pri zmene jednej ikony presúvajú tie ostatné. Opravená bola aj chyba spôsobujúca pád pri presúvaní pozície ikon, čo mohlo vyústiť v stratu jednej ikony.
  • Opravený problém, ktorý spôsoboval, že ikona Jas nebola zobrazená v Rýchlych akciách.
  • Aktualizovaný bol spôsob, ktorým sa generujú náhľady. Po vytvorení fotografie dôjde automaticky len k vytvoreniu malého náhľadu. Tie väčšie budú vytvorené až na žiadosť používateľa.
  • Pri funkcii Glance Screen boli opravené problémy s nesprávnym zobrazovaním času a počtu notifikácií. Štandardné správanie funkcie bolo nastavené na „Vždy zobrazovať Glance Screen počas nabíjania“.
  • Opravený problém s nesprávnou aktualizáciou časovej zóny v aplikácii Budíky a hodiny.
  • Opravený problém, kedy pri zapnutí funkcie Baterka nebolo možné stlačením príslušného tlačidla spustiť fotoaparát.
  • Ikony používané v notifikáciách boli zmenšené, aby sa zlepšilo využitie miesta v Centre akcií.
  • Opravený problém so zobrazovaním čierneho obdĺžnika klávesnice pri zadávaní PIN kódu.
  • Klávesnica sa už má správne zobrazovať vo všetkých UWP aplikáciách.
  • Opravený problém s nesprávnym zobrazovaním niektorých emoji.
  • Záloha systému si po novom bude ukladať aj informácie o priehľadnosti dlaždíc.
  • Opravený problém, ktorý znemožňoval pripojenie počítačov k mobilnému hotspotu.
  • Mená aplikácií na živých dlaždiciach sa budú meniť v závislosti od toho, ako je nastavená veľkosť textu cez Zjednodušenie prístupu.
  • Opravený problém, ktorý spôsoboval, že funkcia Jas v Rýchlych akciách nefungovala pokiaľ bola úroveň jasu v Nastaveniach nastavená na Automatická.
  • Aplikácia Groove už nebude padať pri pokuse o otvorenie hamburgerového menu.
  • Opravený problém so zamrznutím systémovej aplikácie Nastavenia pri presúvaní veľkého počtu aplikácií na SD kartu.
  • Vyriešený problém, kedy v režime Continuum dochádzalo k extrémne rýchlemu posunu po obrazovke pri pohybe kolieskom na myši.
  • Funkcia Mobilný Hotspot bolo vylepšená tak, aby jasne zobrazovala chybu spôsobenú poškodenou SIM kartou.
  • Opravený problém so zobrazovaním Pripomienok v nesprávny čas po aktualizácii systému.
  • Informácie o spotrebe dát cez Wi-Fi sa budú aktualizovať oveľa častejšie.
  • Opravený problém, ktorý na niektorých zariadeniach spôsoboval nesprávne namapovanie navigačných kláves pri zamknutej obrazovke.
  • Odstránený bol aj problém zmemožňujúci vypnutie pripojenia bluetooth cez obrazovku uzamknutia bez toho aby bolo nutné zadať PIN.
  • Opravené zobrazovanie informácií od aplikácií ako WhatsApp na zamknutej obrazovke .
  • Opravený problém s niektorými hrami pre Windows Phone 8.1, kedy dochádzalo k nesprávnemu zobrazovaniu po tom, ako došlo k skrytiu navigačného panelu.

Známe chyby

  • Naďalej dochádza k problémom s nadmernou spotrebou batérie na vybraných zariadeniach. Opravených síce bolo niekoľko problémov, no ďalšie pretrvávajú.
  • Na zariadeniach s Dual-SIM dochádza k problémom s dátovým pripojením pri používaní druhej karty.
  • Po inštalácii tohto buildu nie sú všetky ikony v Rýchlych akciách v obvyklom poradí. Ide o vedľajší efekt zmien a opráv, ktoré boli vykonané.

Zdroj: Microsoft

Aura – nadupané All-in-One, ktoré zahanbí nejeden herný desktop | Computex 2016

Na tohtoročnom Computexe boli predstavené aj niektoré skutočne unikátne zariadenia a jedným z nich je nepochybne gigantické All-in-One Aura od výrobcu Digital Storm. Ten dokazuje, že zariadenia tohto typu nemusia slúžiť len na kancelársku prácu a výkonom dokážu smelo konkurovať najvýkonnejším herným desktopom. 34-palcový zakrivený ultraširoký monitor s rozlíšením 3440 x 1440 bodov v sebe skrýva všetky potrebné komponenty a to dokonca aj tie úplne najvýkonnejšie.

Ide o jeden z prvých počítačov, ktoré vo svojom vnútri obsahujú najnovší 10-jadrový procesor Intel Core i7-6950X rodiny Broadwell-E s dvadsiatkou logických vlákien, 25 MB cache pamäte a základným taktom 3 Ghz. Pre maximálny grafický výkon je možné osadiť najnovšiu grafickú kartu GeForce GTX 1080 s 8 GB vlastnej pamäte, a aby sa netrochárilo ani v oblasti operačnej pamäte, tej je možné osadiť až 32 GB.

Aura 2

Výrobca Digital Storm navyše sľubuje, že zákazník si môže svojpomocne vymeniť všetky komponenty a to vrátane základnej dosky. Aura dokonca podporuje vodné chladenie pre prípad, že by mal záujem o maximálne tichý a chladný beh.

Kto by mal o takéto zariadenie záujem? Digital Storm v tom má celkom jasno. Vraj ide o zákazníka, ktorý chce maximálny možný výkon a nechce pritom tradičnú objemnú počítačovú skrinku ale niečo, čo mu pomôže ušetriť miesto, pričom si potrpí na eleganciu. Myšlienka a prevedenie sú síce pekné, no je tu jeden veľký háčik.  Najlacnejší model začína na hranici 2000 dolárov a za model s desaťjadrom a „1080-kou“ si výrobca pýta ohromných 5000 dolárov.

Aura 1

Zdroj: DigitalStorm

Lenovo vylepšuje svoj stolový počítač IdeaCentre Y900, pridáva GeForce GTX 1080 | Computex 2016

Ani Lenovo nezaostáva za ostatnými výrobcami a na Computexe 2016 predstavilo prvý svetový herný stolový počítač vybavený najnovšou grafikou Nvidia GeForce GTX 1080. Táto grafická karta sa vyznačuje vyšším výkonom ako TITAN X pri podstatne nižšej cene a tak bolo len otázkou času, kedy ju výrobcovia začnú nasadzovať do svojich zariadení. Lenovo to však, zdá sa, stihlo ako prvé.

Tento počítač predstavuje vylepšenú verziu Lenovo IdeaCentre Y900, ktorý je tým najlepším v portfóliu herných desktopov z ponuky Lenova. Vybavený je procesorom Intel Core i7 šiestej generácie, čo len dáva zmysel, nakoľko s ním Lenovo mieri na ľudí, ktorí vyžadujú maximálny možný výkon. Pri jeho predstavovaní zároveň nezabúda dodať, že majiteľom necháva priestor pre budúce vylepšovanie podľa chuti. IdeaCentre Y900 je pripravený na hranie najnovších herných titulov vo 4K rozlíšení, grafickú prácu s viacerými monitormi, ako aj virtuálnu realitu a ďalšie graficky náročné operácie. Ďalšie podrobnosti o hardvérovej výbave neboli zverejnené, no pravdepodobne pôjde o maximálne 64 GB operačnej pamäte DDR4 a kombináciu SSD a klasických diskov do kapacity 2TB, ako to bolo u predošlého modelu. S veľkou pravdepodobnosťou môžeme očakávať aj verziu vybavenú novou grafickou kartou Nvidia GeForce GTX 1070.

Lenovo ideacentre Y900 s možnosťou grafickej karty NVIDIA GeForce GTX 1080 a cenou od 1559 EUR bude dostupné od júla 2016.

Ideacentre Y900

Aktualizácie pre Windows 10 Mobile dostupné pre Release Preview a Slow Ring

Microsoft pre smartfóny zaradené do okruhu Insider Release Preview Ring v tichosti zverejnil novú aktualizáciu. V tomto okruhu programu Windows Insider sú aktualizácie zverejňované na finálne testovanie tesne pred tým, ako sú distribuované bežným používateľom. Preto môžete očakávať, že build 10586.338 bude oficiálne zverejnený už čoskoro. Najpravdepodobnejším termínom je utorok 7.6., keďže Microsoft zvykne aktualizácie zverejňovať práve počas druhého utorka v mesiaci (Patch Tuesday). Zatiaľ nie je známe, čo presne prináša, no nakoľko ide o klasickú kumulatívnu aktualizáciu s istotou nepôjde o žiadne nové funkcie, ale len o opravy chýb a prítomných nedostatkov, prípadne drobné vylepšenie stability, či výkonu.

Aktualizacia

Windows 10 Mobile build 14342.1004 pre Slow Ring

Ďalšou novinkou je zverejnenie Windows 10 Mobile build 14342.1004 pre Slow Ring. Ide viac-menej len o drobnú aktualizáciu, ktorá rieši hlavne problém s neobvykle vysokou spotrebou batérie. Tento problém bohužiaľ rieši len čiastočne, pretože Microsoft zároveň s vydaním aktualizácie informoval, že niektoré aplikácie ako napríklad Microsoft Health stále nesprávne bežia na pozadí a spôsobujú tak zvýšenú spotrebu batérie. Malo dôjsť aj k odstráneniu problému, ktorý spôsobuje, že smartfóny sa počas používania nadmierne zahrievajú.

Windows 10 umožní prihlasovanie pomocou nositeľnej elektroniky | Computex 2016

Microsoft rozširuje možnosti svojej bezpečnostnej funkcie Windows Hello, ktorú zabudoval do systému Windows 10. Doteraz s jej pomocou bolo možné prihlásiť sa do systému pomocou odtlačkov prstov, nasnímaním dúhovky alebo celej tváre. Čoskoro však pribudne ďalší spôsob, ako nahradiť heslo, a to prihlasovanie pomocou nositeľnej elektroniky ako napríklad náramok Microsoft Band alebo Nymi Band a ďalšie. O pridaní tejto možnosti sa povrávalo už dlhšiu dobu, no Microsoftu ju definitívne potvrdil a zároveň aj prezentoval na konferencii Computex 2016.

microsoft_band-20

Aktualizovanie funkcie Windows Hello umožní výrobcom inteligentných hodiniek a fitness náramkov pridať podporu pre prihlasovanie, ako aj ďalšie veci. Spárované zariadenia sa stanú takpovediac súčasťou funkcie Windows Hello a používateľ ich teda môže použiť na autorizáciu platieb vo Windows Store alebo prihlasovanie do podporovaných služieb cez Microsoft Edge. Microsoft nezverejnil informácie o tom, kedy by malo dôjsť k pridaniu spomínaných funkcií, no pravdepodobne budú súčasťou letnej aktualizácie Anniversary Update.

Zdroj: TheVerge

VIAMO oslavuje tretie narodeniny a pridáva novú funkcionalitu, pre WP pribudne neskôr

Do VIAMO aplikácií pribudne funkcionalita Pripomienka platby, ide o jednoduchý spôsob, ako môžete známemu pripomenúť, že vám má poslať peniaze. Príjemcovi s VIAMO aplikáciou sa pripomienka zobrazí ako platba na zaplatenie, stačí aby ju autorizoval zadaním PIN-u. Pripomienku platby je možné poslať aj známemu, ktorý nemá VIAMO aplikáciu. V tomto prípade mu ju môžete poslať ako personalizovanú SMS správu s predvyplneným číslom účtu, sumou a správou, ktorú vám pripraví VIAMO aplikácia.

„Je to jednoduchý a rýchly spôsob, ako komukoľvek pošlete váš IBAN za pár sekúnd.“ približuje novú funkcionalitu Miroslav Zomborský, CMO spoločnosti VIAMO.

Počet používateľov služby VIAMO neustále rastie. K dnešnému dňu si VIAMO aplikáciu aktivovalo vyše 113 tisíc používateľov a spolu odoslali vyše 28,5 mil. eur. Rastie aj priemerná hodnota platieb. Kým v prvom roku bola priemerná suma transakcie 16 €, o rok neskôr narástla na 22 €, v súčasnosti je to 27 €. Najviac platieb sa pošle počas obeda, až 82% platieb sa pošle počas pracovných dní.

„VIAMO, zjednodušene povedané, slúži na posielanie peňazí z telefónu na telefón. Poskladať sa na darček, vyrovnať sa s kolegom za obed, vrátiť malú pôžičku známemu alebo poslať deťom vreckové sú situácie, kedy vám VIAMO príde vhod, nakoľko telefón máme väčšinou so sebou.“ dodáva Miroslav Zomborský.

Okrem jednoduchých platieb na telefónne číslo medzi osobami, VIAMO tiež umožňuje zaplatiť za tovar alebo služby u vybraných obchodníkov. Cez VIAMO dnes môžete:

  • kúpiť knihy, lieky, kozmetiku, športové potreby alebo elektroniku,
  • zaplatiť za zľavový kupón,
  • objednať donášku jedla,
  • zaplatiť za dobierku kuriérovi,
  • priamo z mobilnej aplikácie môžete zaplatiť koncesionársky poplatok RTVS, dobiť kredit alebo prispieť na dobročinnosť.

Služba VIAMO funguje na Slovensku od 1. júna 2013. Cez VIAMO dnes môžete:

  • poslať peniaze na ľubovoľné telefónne číslo, príjemca nemusí byť registrovaný, príjemca môže prijať peniaze na účet do ktorejkoľvek slovenskej banky,
  • pripomenúť známemu, že vám má poslať peniaze,
  • jednoducho a rýchlo zaplatiť za tovar alebo služby u vybraných obchodníkov, bez prihlasovania alebo prepisovania údajov z bankovej karty.

Aplikáciu na posielanie platieb prostredníctvom aplikácie VIAMO aktuálne ponúkajú tri slovenské banky: Tatra banka, VÚB bankaZUNO banka. Verzie pre platformu Windows Phone a Windows 10 Mobile budú vzhľadom na nízky trhový podiel o funkciu doplnené neskôr.

AMD Radeon RX480 – grafická karta pripravená na virtuálnu realitu, ktorá zaujme cenou | Computex 2016

Spoločnosť AMD prestavila na konferencii Computex viacero noviniek, jednou z najatraktívnejších je grafická karta AMD Radeon RX480. Ide o prvý model vybavený novým grafickým čipom Polaris a vďaka svojmu vynikajúcemu pomeru cena/výkon zaujme nejedného zákazníka. Za odporúčanú predajnú cenu 199 dolárov totiž získa grafický výkon blížiaci sa úrovni podstatne drahších kariet Radeon R9 390 alebo Nvidia GeForce GTX 980 a k tomu aj plnú podporu virtuálnej reality.

AMD Radeon RX480

Radeon RX480 obsahuje 36 grafických výpočtových jadier, 4 alebo 8 GB GDDR5 pamäte, 256 bitovú zbernicu a dosahuje 150 W spotrebu a výkon na úrovni 5Tflops. Spoločnosť neponúkla podrobné herné benchmarky, no porovnala dvojicu týchto kariet zapojenú v režime Crossfire s najhorúcejšou novinkou od Nvidie – GTX 1080. V hre Ashes of Singularity využívajúcej DirectX 12 mali graficky mierne navrch, no po  cenovej stránke zaznamenali jasný triumf. Novinka má byť dostupná už koncom júna.

AMD Radeon RX480Zdroj: TheVerge, dsogaming

Prieskum ESETu: Deti začínajú so sociálnymi sieťami väčšinou vo veku desiatich rokov

Deti používajú technológie a internet od príliš nízkeho veku. To je tvrdenie, s ktorým podľa prieskumu bezpečnostnej spoločnosti ESET súhlasí väčšina rodičov v Spojených štátoch Amerických, vo Veľkej Británii, v Nemecku a v Rusku. Zároveň však v prieskume priznávajú, že sami dávajú deťom vlastný mobil a možnosť sťahovať doňho akékoľvek aplikácie ešte pred oslavou desiatych narodenín. V niektorých krajinách tak dávajú deťom prístup k nekontrolovanému digitálnemu svetu ešte skôr, než im dajú prístup k vlastnému príbytku vo forme kľúča od bytu alebo domu.

Vysoké percento opýtaných rodičov zároveň priznalo, že ich deti si účet na sociálnej sieti založili väčšinou keď mali desať rokov. Podľa prieskumu sa v tomto bode od seba nelíšili Britské (priemer 10 rokov a 8 mesiacov), Nemecké (priemer 10 rokov a 7 mesiacov) a Americké deti (priemer 10 rokov a 5 mesiacov). Prekvapením však boli ruské deti, ktoré si účet na sociálnej sieti zakladajú v priemere vo veku ôsmich rokov a siedmich mesiacov. Mnoho populárnych sociálnych sietí pritom povoľuje používanie svojich služieb až od veku trinástich rokov, ako je to napríklad pri Facebooku, Twitteri a Snapchate.

Napriek tomu, že rodič je pre dieťa hlavným zdrojom prístupu k technológiám, paradoxne až 96,6 percenta ruských respondentov súhlasí (26 percent) alebo silne súhlasí (70,6 percenta) s tvrdením, že „deti používajú technológie a internet od príliš nízkeho veku“. Podobne rezervovaní sú voči internetu a technológiám rodičia aj v ostatných krajinách. Najviac naklonení sú nemeckí rodičia, hoci aj v tejto krajine dve tretiny opýtaných súhlasilo (31,8 percenta) alebo silne súhlasilo (33,5 percenta) s tvrdením o príliš skorom prístupu detí k technológiám. Britskí rodičia sú v porovnaní s rodičmi z iných krajín skupinou, ktorá najviac používa nástroje na monitorovanie prístupu svojich detí k internetu, ktoré používa až 70 percent opýtaných.

Pri používaní internetu odporúča ESET rodičom, aby deti zoznamovali s webom a jeho zákutiami postupne a spolu. Je vhodné vysvetľovať im, že nie všetko, čo je na internete, musí byť automaticky pravda a že nie každý človek na ktorejkoľvek sociálnej sieti je preňho vhodným kamarátom. Zakazovať sociálne siete deťom nemá zmysel. Ak na jednej z nich naozaj budú chcieť byť, vytvoria si v nej účet tajne bez rodičovho vedomia. Namiesto zákazu ESET rodičom odporúča, aby deťom vysvetlili, aký je oficiálny vekový limit na používanie sociálnych sietí s prísľubom, že po dosiahnutí tohto veku im s nastavením konta pomôžu. Pri výchove detí by sa taktiež rodičia mali v škole informovať, čo všetko pre zdravé zoznamovanie detí so svetom technológií robia pedagógovia. Z ich prístupu môžu byť príjemne prekvapení.

EPC_Infographic_Survey_SOURCE-SK

Kompaktnejší Xbox One ešte tento rok, výkonnejšia verzia až budúci

Podľa dostupných informácií Microsoft plánuje v blízkej budúcnosti predstaviť aspoň dva vynovené modely konzoly Xbox One. Počas tohtoročnej hernej konferencie E3 bude predstavený lacnejší, podstatne menší model a na budúci rok je plánované hardvérové vynovenie súčasného modelu.

2017 – rok škorpióna?

Verzia plánovaná na rok 2017 zatiaľ nesie kódové meno Scorpio a bude obsahovať podstatne výkonnejšiu grafickú kartu. Pripravená má byť na hry v 4K rozlíšení a virtuálnu realitu, pričom sa povráva o podpore headsetu Oculus Rift. Presná hardvérová výbava pre „Xbox Scorpio“ zatiaľ nebola špecifikovaná, viaceré zdroje však hovoria, že Microsoft plánuje dosiahnuť grafický výkon na úrovni 6 TFLOPs. Pre porovnanie, súčasná verzia Xbox One dosahuje výkon 1,32 TFLOPs.

V polovici marca malo dokonca prebehnúť stretnutie s viacerými hernými vývojármi práve na tému vynovenej konzoly. Viacerí z nich mali vyjadriť obavy, že síce konzola bude schopná podporovať 4K rozlíšenie z pohľadu grafickej karty, no problémom môže byť nedostatočná prenosová rýchlosť zberníc, ktoré prenášajú dáta z médií a pevného disku. Práve tu vývojári videli problém, ktorý môže vyústiť v extrémne dlhé načítavacie obrazovky hier so 4K rozlíšením. Microsoft má však stále dostatok času na to, aby sa možnému problému pozrel na zúbok, prípadne vylepšil momentálne používané zbernice.

Tenší Xbox One alebo Xbox Mini

Čo sa týka tohto roku, predstavená má byť kompaktnejšia verzia konzoly neformálne označovaná ako „Xbox Mini“, ktorá by mala byť vybavená 2 TB pevným diskom, teda dvojnásobkom toho, čo je dostupné teraz. Tento krok je logický, nakoľko hrám postupne narastá veľkosť a naraziť na problém s nedostatkom miesta je veľmi ľahké. Pribudnúť má aj podpora pre prehrávania 4K video obsahu. Tento kompaktnejší model má dostať aj ovládač s prerobeným dizajnom. Celkovo má ísť o najmenší Xbox aký bol doposiaľ vyrobený, v porovnaní so súčasným modelom je uvádzaný rozdiel o 30 až 40 %.

Prepojenie dvoch svetov a častejšie novinky

Microsoft pracuje na bližšom prepojení konzolového sveta s tým počítačovým a ohľadom tejto stratégie máme očakávať nové informácie. Čisto konzolové herné tituly sa napríklad majú objaviť aj na počítačoch. Niektoré zdroje uvádzajú, že Microsoft plánuje zmeniť aj svoj prístup k výrobe konzol. Namiesto jednej hardvérovej revízie každých pár rokov, má dochádzať k podstatne častejšiemu vydávaniu nových zariadení, ale aj hier, ktoré sú kompatibilné naprieč Xboxom a Windows 10, ako aj rozdielnymi modelmi Xbox.

Zdroj: Kotaku, Polygon, TheVerge

Spoločnosť HP vyhlásila najlepších obchodných partnerov za rok 2015

HP pokračuje v tradícii oceňovania svojich najvýznamnejších obchodných partnerov. Tento rok ich spoločnosť po prvýkrát odmenila už pod vlastnou hlavičkou novovzniknutej entity – HP Inc. Víťazne sošky a certifikáty svojim najlepším partnerom odovzdala Erika Lindauerová, generálna riaditeľka spoločnosti HP Inc. pre Čechy a Slovensko, spolu s channel manažérom Pavlom Machovským.

Naším poslaním je prostredníctvom technológií uľahčovať ľuďom život a prinášať im tie najlepšie zážitky. Partneri, s ktorými spolupracujeme, sú dôležitou súčasťou pri napĺňaní nášho prísľubu zákazníkom. Patrí im nielen naše ocenenie, ale aj rešpekt a veľká vďaka,” uviedla Erika Lindauerová.

Prehľad ocenených obchodných partnerov HP za rok 2015

  • Najväčší distribútor HP v predaji Computing & Printing produktov: ASBIS SK spol. s.r.o.
  • Najväčší retail partner HP: NAY a.s.
  • Retail partner HP s najväčším medziročným nárastom predaja hardwarových produktov: EURONICS SK a.s.
  • Najväčší komerčný partner HP v predaji hardwarových produktov: AutoCont SK a.s.
  • Komerčný partner HP s najväčším medziročným nárastom predaja hardwarových produktov: Lynx s.r.o
  • Najväčší partner HP v predaji spotrebného materiálu: Gratex International a.s.

Značky:

Ako sa v poslednej dobe zmenila mobilná stratégia Microsoftu? Blíži sa koniec mobilnej desiatky?

Mobilná divízia Microsoftu prešla v posledných mesiacoch viacerými výraznými zmenami, ktoré vyvolali značné obavy zo strany používateľov, ale aj hardvérových partnerov a investorov. Situácia je taká, že Windows smartfónom na trhu neustále klesá podiel, ako aj predajnosť a Microsoft za dlhú dobu nepredstavil žiadnu novinku v mobilnom segmente. Dokonca upustil aj  od výroby takzvaných „hlúpych“ telefónov a nevyhol sa tak ďalšiemu prepúšťaniu v hardvérovej divízii. Microsoft preto musel vyrukovať  s novou stratégiou, ktorá by mu mala priniesť žiadaný úspech a odvrátiť budúce prešľapy akými bola napríklad kúpa Nokie.

Fínska vláda vyjadrila svoje sklamanie nad prepúšťaním

V súvislosti s nedávnym predajom divízie klasických mobilov a následnou reštrukturalizáciou príde o prácu 1350 zamestnancov fínskej pobočky a ďalších 500 bude prepustených celosvetovo. Svoje sklamania nad situáciou vyjadril dokonca aj fínsky minister financií Alexander Stubb, ktorý Microsoftu vyčíta nedodržanie sľubov. Svojmu mobilnému biznisu Microsoft pripisoval sľubnú budúcnosť a vo Fínsku plánoval dokonca vybudovať datacentrum. K tomu však nedošlo. Fínska vláda na čele s ministrom práce Jari Lindströmom bude mať podľa vyhlásení vážnu debatu o tom, ako by Microsoft mohol ľudom pomôcť s hľadaním nového zamestnania. Microsoft tak dnes už neúspešný experiment s odkúpením Nokie zatiaľ stál podľa dostupných informácii viac ako 8 miliárd dolárov. V priebehu rokov navyše o prácu prišli tisíce ľudí. Každý ďalší krok si preto dopodrobna rozmyslí, no výrazný podiel na trhu so smartfónmi už mať zdá sa nebude.

MS Nokia

Microsoft opäť mení stratégiu v mobilnom segmente

V rámci nadchádzajúcej reorganizácie mobilnej divízie sa menia doterajšie priority. Ešte koncom apríla rozosielal Terry Myerson mail kľúčovým zamestnancom a partnerom, v ktorom uisťoval, že Microsoft je oddaný platforme Windows 10 Mobile a pripravuje pre ňu veľké veci. Informoval dokonca o prácach na novej generácii produktov a potvrdil záväzok voči mobilnej desiatke. Na záver nezabudol dodať, že Microsoft spoločne so svojimi OEM partnermi bude mobilnú platformu podporovať aj uvedením nových mobilných zariadení.

Necelý mesiac po tomto uistení prichádza oficiálne vyjadrenie od Satya Nadellu, riaditeľa spoločnosti Microsoft, ktorý na margo aktuálnych zmien v mobilnej divízii povedal:

„Svoje úsilie v mobilnom segmente zameriavame tam, kde sa odlišujeme (od konkurencie) – na spoločnosti, ktoré si vážia bezpečnosť, správu a funkciu Continnum s jej možnosťami, ako aj na zákazníkov, ktorí si vážia to isté. Naďalej budeme pokračovať v inováciách naprieč zariadeniami, a to aj v našich cloudových službách naprieč všetkými mobilnými platformami.“

Microsoft_Lumia_950_recenzia-7

Terry Myerson priznáva ústup vo výrobe zariadení, no zároveň informuje o skvelých novinkách

Microsoft sa teda púšťa do ďalšej snahy zefektívniť svoj mobilný segment a plány so smartfónmi opätovne prekopáva. K vzniknutej situácii mal čo povedať aj Terry Myerson, šéf divízie Windows a zariadenia, ktorý zamestnancom interne rozoslal ďalšie informácie. Okrem poľutovania nad situáciou s ďalším prepúšťaním píše, že hoci Windows 10 nedávno prekonal hranicu 300 miliónov aktívnych zariadení, zákazníci v oblasti Surface produktov a Xbox sú rekordne spokojní a nadšenci HoloLens vyvíjajú stále nové a nové aplikácie, problematický mobilný segment je limitovaný na spoločnosti a zákazníkov, ktorí oceňujú oddanie bezpečnosti, správe a funkcii Continuum. Preto spoločnosť musí byť na tieto faktory sústredenejšia aj v hardvérovej oblasti. Ide v podstate o to isté, čo povedal Satya Nadella.

Nadchádzajúcu stratégiu Microsoftu popisuje v troch hlavných bodoch:

Univerzálne aplikácie – Microsoft vybudoval skvelú platformu s obšírnymi plánovanými vylepšeniami. Hlavnom prioritou je teda rozšíriť dosah na  čo najviac zariadení a naďalej zlepšovať možnosti pre vývojárov.

Podpora súčasných smartfónov – naďalej plne podporovať a aktualizovať súčasné Lumie a smartfóny OEM partnerov, ako aj vyrábať skvelé nové zariadenia.

Vytrvalosť v prinášaní inovácií – Microsoft bude vytrvalo pokračovať v snahe prinášať inovácie naprieč všetkými Windows zariadeniami a službami, aby tak vytvoril novú a príjemnú skúsenosť. To najlepšie pre zákazníkov pochádza z kombinácie zariadení, platformy a služieb.

Jedným dychom ale dodáva, že spoločnosť musí byť pragmatická a zahŕňať aj ostatné mobilné platformy so svojimi službami produktivity, správy zariadení a vývojárskymi nástrojmi. Bez rozdielu toho, aký telefón si človek vyberie, Microsoft chce, aby každý mohol vyskúšať, že mu má čo ponúknuť.

Windows 10

Zameranie na biznis zákazníkov a vybrané trhy

Na malej obrazovke sa Microsoft zameria na bezpečnosť, správu a funkciu Continuum, čo sú jednoducho veci, ktoré oslovili a odlišuje sa nimi. Okrem toho, že má upustiť od výroby cenovo dostupných smartfónov Lumia a zamerať sa na high-end a prémiové smarfóny, sa logicky mení aj typ spotrebiteľov. Namiesto bežného používateľa smartfónov má po novom ísť hlavne o zákazníkov v biznis segmente. Ostatné cenové kategórie by mali svojimi zariadeniami pokryť hardvérový partneri. Microsoft im bude poskytovať podporu a v prípade potreby s nimi bude úzko spolupracovať.

Ďalšie zaujímavé zmeny pochádzajú z mailu zaslaného partnerom Microsoftu. Podľa nich sa mobilný biznis Microsoftu v blízkej budúcnosti zameria len na 18 kľúčových trhov. Konkrétne ide o : Austráliu, Belgicko, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Holandsko, Írsko, Nemecko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko, Veľkú Britániu a USA. Slovensko ani Česko sa na zoznam akosi nedostali. Microsoft sa sťahuje z trhov ako India a Brazília, pričom nejde o veľké prekvapenie. Posledné prieskumy v Indii ukazovali, že používanie súčasných Lumií je tam na masívnom ústupe. Stiahnutie z týchto trhov pravdepodobne súvisí aj s plánovaným zameraním na high-end a prémiové zariadenia.

Najnovšie plány sa týkajú výroby vlastných hardvérových zariadení a nie mobilnej platformy Windows 10 ako takej. Po zverejnení nových informácií to vyzerá tak, že Microsoft bude pokrývať len veľmi špecifickú časť trhu, pričom zvyšok prenechá svojim partnerom. To, ako si s tým poradia oni uvidíme až časom.

hp-smarfon-2

Žiadnu paniku, mobilný Windows nekončí

Ako spomíname v úvode, situácia je ďaleko od ideálu a ak do toho prirátame aktuálny stav mobilnej desiatky a vývoj trhu, môže sa ľahko zdať, že na dvere klope koniec mobilného Windowsu. Netreba sa však uchyľovať k urýchleným záverom. Microsoft sa proste sťahuje z trhu, kde momentálne nemá šancu preraziť a namiesto toho svoje sily sústredí tam, kde preňho existuje potenciál generovať zisk. Zmeny sa ale týkajú len hardvérovej časti (smartfónov), platforma ako taká žije naďalej a jej vývoj bude napredovať. To, že mobilnej desiatke bude naďalej venovaná zaslúžená a vyžadovaná pozornosť potvrdzuje aj to, čo Microsoft zaslal svojim partnerom.

Chcem vás uistiť, že vaše investície vo Windows smartfónoch nie sú ohrozené. Mobilita Windows 10 zážitku ostáva jadrom našej ambície  osobnejšej výpočtovej techniky. Naďalej podporujeme a aktualizujeme zariadenia Lumia momentálne nachádzajúce sa na trhu,  s pomocou OEM partnerov ako Acer, HP, Alcatel, VAIO a Trinity pracujeme na Windows 10 smartfónoch a okrem toho vytvárame aj (vlastné) skvelé nové zariadenia.

Práve posledná časť o skvelých nových zariadeniach potvrdzuje informácie o tom, že Microsoft bude naďalej vytvárať mobilné zariadenia. Jedným z nich je už dlhoočakávaný Surface Phone, ktorý by sa na trh mal dostať budúci rok.

Surface Phone

Zdroj: TheVerge, Microsoft, WindowsCentral, Reuters

Creative Sound BlasterX H7 – flexibilný herný zázrak | Recenzia

Do našej redakcie zavítali herné slúchadlá Creative Sound BlasterX H7, ktoré predstavujú najdrahšie prevedenie série s označením H. Mali sme možnosť testovať aj slúchadlá Creative Sound BlasterX H5, ktorých recenziu nájdete na našom druhom webe mojandroid.sk. V podstate sa model H7 navonok od svojho lacnejšieho súrodenca nelíši dizajnovými prvkami, no má zopár trikov uložených v rukáve.

Balenie

Slúchadlá sú zabalené v špeciálne tvarovanom balení s plastovou výstelkou a priesvitným krytom, vďaka čomu samotný produkt hneď vidíte. Vo vnútri balenia sa okrem slúchadiel nachádza ďalšie príslušenstvo v podobe odnímateľného ohybného mikrofónu, audio kábla a USB kábla, ktorý môžete využiť v prípade, že budete potrebovať služby odnímateľného mikrofónu.

creative-sound-blaster-18

Konštrukcia

Slúchadlá Creative Sound BlasterX H7 patria do kategórie „around-ear“, čo znamená, že ide o veľké slúchadlá, ktorých náušníky zakrývajú celé uši. Toto je aj hlavný rozdiel oproti modelu Sound BlasterX H5, ktorý patrí do kategórie „on-ear“. Creative Sound BlasterX H7 sú slúchadlá pre herných nadšencov a môžme povedať aj profesionálnych hráčov, ktorí trávia množstvo hodín hraním rôznych hier a potrebujú od slúchadiel výborné odtienenie vonkajšieho hluku, kvalitný priestorový zvuk a pohodlnosť aj pri dlhšom nosení. Všetky tieto vlastnosti slúchadlá Sound BlasterX H7 majú.

creative-sound-blaster-10

Slúchadlá nedisponujú žiadnymi tlačidlami na náušníkoch, no ovládanie zvuku a mikrofónu je možné meniť z riadiacej jednotky umiestnenej na kábli. Výrobca sa tentokrát rozhodol, že odstráni úplné odnímanie kábla zo slúchadiel, ktoré sme mali možnosť vidieť na produkte H5. Kábel sa dá odňať len po riadiacu jednotku. Odnímateľný mikrofón aj audio kábel sú umiestnené na ľavom slúchadle.

creative-sound-blaster-12

USB kábel má dĺžku 1.5 metra, čo vo väčšine prípadov stačí a zabraňuje aj jeho zamotaniu. V niektorých prípadoch ale nemusí byť takáto dĺžka postačujúca. Audio kábel má len 1 meter a je určený pre situáciu, keď používateľ nepotrebuje využívať mikrofón.

creative-sound-blaster-11

Telo slúchadiel je vyrobené z hliníka s povrchovou úpravou. Čierne prevedenie a vyryté logo Sound BlasterX na slúchadlách im dodáva hráčsky vzhľad. Slúchadlá sú veľmi flexibilné (názorná ukážka nižšie) a znesú aj nešetrné zaobchádzanie. Náušníky sú vyrobené z koženky a po dlhšom sme zaznamenali menšie potenie uší. Celkovo konštrukcia pôsobí veľmi kvalitne vďaka použitým materiálom. Slúchadlá však tiež nepôsobia ako profesionálne štúdiové produkty, čo je dobre, pretože ide o model určený pre profesionálnych hráčov.

creative-sound-blaster-14

Pripojenie

Slúchadlá Creative Sound BlasterX H7 zaujmú aj väčšou škálou možností pripojenia. Jednou pomocou klasického 3.5 mm audio kábla, druhou pomocou USB kábla a treťou pomocou 3.5 mm kábla a prenosnej zvukovej karty, ktorá premení normálny zvuk na DTS HD 7.1 audio. Všetky vymenované druhy pripojenia sme vyskúšali a fungovali bezchybne. Okrem toho sme vyskúšali aj kvalitu odnímateľného mikrofónu, ktorý fungoval taktiež na jednotku. Druhá strana nás prostredníctvom neho počula čisto a jasne.

creative-sound-blaster-9

Keďže môžete využiť viac možností pripojenia slúchadiel ku konkrétnemu zariadeniu, nahrá vám aj rôzna dĺžka pri audio kábli a USB kábli. Po stránke pripojenia tak ide o skutočne výborné vybavené slúchadlá, ktorým nemáme čo vytknúť.

Kvalita zvuku

Slúchadlá Creative Sound BlasterX H7 disponujú 50 mm meničmi s frekvenčným rozsahom  20 Hz – 20 KHz. Keďže ide o herné slúchadlá, kvalita zvuku je kľúčová. V tomto prípade sme s ňou boli nadmieru spokojní. Vyskúšali sme slúchadlá nielen pri počúvaní hudby a pozeraní filmov, ale samozrejme aj pri hraní rôznych herných titulov ako Counter Strike: Global Offensive, World of Tanks, či DOOM.

creative-sound-blaster-16

Skutočný zvukový skvost však zažijete pokiaľ si k týmto slúchadlám zakúpite prenosnú zvukovú USB kartu Sound BlasterX G1, ktorá premení klasický zvuk DTS 7.1. Akceptuje natívny vstup 7.1 kanálového signálu tak, aby poskytol skutočný 7.1 priestorový zvuk pre virtualizáciu herných efektov a zvukových podnetov s dokonalou presnosťou a polohou.

creative-sound-blaster-3

Karta disponuje slúchadlovým zosilňovačom, ktorý ponúka výkonný 7.1 priestorový zvuk s vysokým rozlíšením 24-bit/96kHz. Kompatibilná je pritom so všetkými analógovými headsetmi a slúchadlami do uší. Sound BlasterX G1 si môžete zaobstarať ako príslušenstvo už od 49.99 €.

Hodnotenie

creative-sound-blaster-5

Ak by sme mali slúchadlá Creative Sound BlasterX H7 zhodnotiť, nemali by sme im moc čo vytknúť. Hrajú veľmi dobre, sú pohodlné aj pri dlhšom nosení a ich konštrukcia je veľmi dobre spracovaná. Sú veľmi flexibilné a výhodou je kompatibilita externej USB zvukovej karty, ktorá je určená pre zvýšenie kvality zvuku. Určite by sme ich herným nadšencom vedeli odporučiť. Cena slúchadiel je 146 EUR, čo je 50 EUR viac ako pri modeli H5. Vzhľadom na to, že ide o veľmi flexibilné slúchadlá, ktoré znesú aj nešetrné zaobchádzanie a reprodukcii zvuku nie je čo vytknúť, nemôžeme povedať, že by bola vysoko nastavená. Na modeli Sound BlasterX H7 po čase používateľ vymení maximálne penové vypchávky, ktoré sa opotrebujú. Okrem toho ale nevidíme nič iné, čo by mohlo vypovedať službu.

Microsoft a Facebook cez Atlantik položia internetový kábel s obrovskou rýchlosťou

Microsoft v spolupráci s Facebookom pracujú na novom projekt nazvanom MAREA. Pod touto skromnou skratkou sa skrýva technicky a časovo náročné vybudovanie viac ako 6600 kilometrov dlhého internetového kábla s obrovskou prenosovou kapacitou, ktorý bude umiestnený naprieč Atlantickým oceánom. Ako prvé bude prepájať Spojené Štáty s Európou, konkrétne mestá Severná Virgínia a Bilbao. Podmorské pripojenie bude podľa plánov schopné prenášať až 160 terabitov dát za jedinú sekundu, čím sa stane najrýchlejším káblom vedúcim cez Atlantický oceán.

MAREA

Spolupracujúci giganti si ako pomocníka najali spoločnosť Telxius, ktorá má kábel spravovať a pripojenia postupne rozšíriť do ďalších miest Európy, odkiaľ ďalej prepojí Afriku, Blízky Východ a Áziu. Výstavba má začať ešte v auguste tohto roka a jej plánované ukončenie je stanovené na október 2017. Microsoft sa nechal počuť, že týmto spôsobom chce zvýšiť spoľahlivosť a znížiť odozvu pripojení pri používaní cloudových služieb, ktoré ponúka. Zároveň ide aj o ďalší krok v budovaní internetovej infraštruktúry ďalšej generácie.

Hlavným cieľom obidvoch investorov je pomôcť si pri rýchlom prenášaní väčšieho množstva informácií do datacentier po celom svete. Obidve spoločnosti totiž spravujú masívne výpočtové operácie založené na cloude, pričom nároky neustále narastajú. Sociálna sieť Facebook má už teraz viac ako 1,65 miliardy používateľov a neustále rastúci počet ľudí využíva služby Bing, Office 365, Skype, Xbox Live a Microsoft Azure.

MAREA-Cable

Zdroj: Microsoft

Aplikácia Xbox pre Windows 10 Mobile naznačuje možné streamovanie z konzoly

V mobilnej verzii aplikácie Xbox si používatelia všimli, že pri prehliadaní informácií o hrách, ktoré vlastnia, sa im počas pripojenia ku konzole zobrazuje možnosť „Hrať z konzoly“. Podľa niektorých informácií ide o pripravovanú funkciu, ktorá umožní streamovanie hier z konzoly rovnako, ako to je v prípade PC verzie. Momentálne však táto funkcia nefunguje. Pri jej zapnutí sa síce zobrazí ovládací panel streamovania, kde je proces možné ukončiť a nastavovať, no nestane sa nič viac. Celý pokus po chvíľke skončí chybovou hláškou informujúcou o tom, že streamovanie momentálne nie je možné spustiť.  Xbox Stream

To, že sa Microsoft skutočne plánuje vybrať týmto smerom je celkom možné. Počas tohtoročnej konferencie Build 2016 informoval, že funkcia Continuum a teda aj systém Windows 10 Mobile bude podporovať herný ovládač konzoly Xbox One. Vzdialené hranie konzolových hier v režime Continuum predstavuje zaujímavú možnosť, ktorá by mohla zaujať viacero používateľov. Microsoft by pritom nebol ani priekopníkom v tejto oblasti. Spoločnosť Sony už nejaký čas umožňuje na vybraných smartfónoch Xperia vzdialene hrať hry z konzoly PlayStation 4.

Treba však počítať aj s možnosťou, že ide o obyčajnú chybu v aplikácii. Aplikácia Xbox je univerzálna pre počítače aj smartfóny a preto sa mohlo stať, že pri vývoji sa niekde stala chyba. No pokiaľ ide skutočne o pripravovanú funkciu, dozvieme sa to na blížiacej sa konferencii E3.

Zdroj: WindowsCentral

Bývalí vývojári zo štúdia Lionhead pracujú na kartovej hre Fable Fortune

Skupina bývalých vývojárov zo štúdia Lionhead po tom, ako došlo k zrušeniu pripravovanej hry Fable Legends, naplno pracuje na novom projekte. Tentokrát ide o kartovú hru ladenú na tému Fable, ktorá nesie názov Fable Fortune. Hráči sa tak stretnú so známymi prostrediami, kúzlami, hrdinami aj príšerami. Práce na tejto hre síce prebiehali už nejaký čas v Lionheade pred jeho zatvorením, no Microsoft len nedávno povolil v ich pokračovaní už pod taktovkou štúdia Flaming Fowl Studios.

Fable Fortune

Hra by mala osloviť, či už fanúšikov série Fable, alebo všeobecne kartových hier ako HearthStone, Cabals alebo Magic the Gathering. Jej princíp je postavený na tom, že hráči si vyberú jeden z ôsmich balíčkov kariet a pomocou nich sa snažia znížiť oponentov život na nulu. Vývojári sa však snažia vylepšiť žáner tým, že pridali atraktívny 3D umelecký štýl, online kooperatívny režim bojov proti bossom, systém vylepšovania kariet, špeciálne trofejové karty, špeciálne jednotky a ďalšie chuťovky.

Fable Fortune

Herná štruktúra napríklad obsahuje plnenie rôznych úloh počas jednotlivých zápasov, na základe čoho sa zmení hlavný hrdina, jeho schopnosti, prípadne niektoré karty získajú novú formu. Vývojári z Flaming Fowl Studios spustili 4-týždňovú kampaň na stránke Kickstarter s cieľom financovať dokončenie a vydanie hry. S ľuďmi, ktorí hru finančne podporia budú komunikovať o tom, čo do hry pridať a podobne. Viac informácií o prácach na hre, ako aj o kampani na financovanie nájdete na oficiálnej stránke štúdia alebo na stránke Kickstarter kampane. Ak všetko pôjde hladko, tak by hra mala vyjsť niekedy začiatkom budúceho roka a to pre platformy Xbox a PC.

Fable Fortune

Zdroj: IGN

ASUS ROG XG Station 2 – externá grafická stanica | Computex 2016

Spoločnosť ASUS na konferencii Computex 2016 v meste Taipei predstavila aj nový externý grafický dok s názvom ROG XG Station 2, ktorý dokáže premeniť klasický notebook na VR hernú mašinu. Názov a tvar sa nesú v dlhoročnej tradícii Republic of Gamers.

V konečnom dôsledku ale ide o externú grafickú stanicu, ktorá disponuje vstavaným zdrojom o výkone 680 W, čo znamená, že bez problémov uživí aj najnovšie grafické karty od spoločností NVIDIA a AMD. K notebooku sa pripája stanica pomocou rozhrania Thunderbolt 3, ktoré zvyšuje výkon o 15 %. Notebook pri tom používateľ ani nemusí reštartovať. Externá stanica taktiež disponuje štvoricou USB 3.0 portov. Samozrejme nejde o veľmi dobre prenosné príslušenstvo, a tak bude s najväčšou pravdepodobnosťou najlepším spoločníkom práve doma na stole spolu s externým monitorom.

Túto stanicu je napríklad možné pripojiť k 2v1 zariadeniu Transformer3 Pro, o ktorom sme taktiež na našom portáli písali článok. Cena ani dostupnosť tejto dokovacej stanice pre grafickú kartu zatiaľ nie sú známe.

Zdroj: windowscentral

ASUS ROG G31 Edition 10 – najvýkonnejší herný desktop | Computex 2016

Spoločnosť ASUS na konferencii Computex 2016 v meste Taipei predstavila verejnosti najvýkonnejší herný desktop na svete, ktorý v sebe ukrýva dvojicu najvýkonnejších grafických kariet NVIDIA GeForce GTX 1080. Desktop dokonca disponuje kompaktnou šasi, ktorá má objem len 20 litrov.

Okrem toho sa v ňom ukrýva procesor Intel Core i7 najnovšej generácie Skylake a 64 GB operačnej pamäte RAM. ASUS ROG G31 je totiž vyhotovený pre jediný účel. Zvládnuť na najvyšších detailoch akúkoľvek počítačovú hru pri rozlíšení 4K. Všetko je o rýchlosti, a preto táto novinka disponuje štyrmi PCIe SSD úložiskami. Taktiež tu nájdeme Blu-Ray mechaniku. Pri takomto vysoko výkonnom hardvéri je jasné, že sa bude desktop do veľkej miery zahrievať. ASUS však vyriešil aj tento problém prostredníctvom 3D parnej komory s tepelnou technológiou a dvomi skrytými kanálmi na rozptýlenie generovaného tepla.

Okrem iného musel výrobca umiestniť 600 W zdroj do samostatnej skrine, pretože by sa už nezmestil do kompaktnej šasi spolu s ostatným hardvérom. Tým pádom sa ale koncept kompaktného desktopu trošku rozplýva. Zatiaľ nie sú známe detaily o cene alebo dostupnosti, no o pár dní už určite budú známe.

Zdroj: mspoweruser